ADRESSLISTA

1.        Vill du veta mer om hur vår käre himmelske Fader uppfann dig och mig och blommor och bin och hur han placerade oss i den underbara trädgården och hjälper oss att se hur hans goda händer är med i det som händer, så hittar du svar på Nyfikenhetsskolans vandringar nr 1-15 om du trycker här.

2.      Vill du veta mer om vad som hände då vi fick besök från himmelen av Faderns Son, Jesus Kristus, så finns Nyfikenhetsskolans vandringar 16-38 som berättar om hur vi kan lära känna Jesus, förstå vem han är och hur han levde och vad det betyder för oss? Svar hittar du om du trycker här.

3.       Vill du veta mer om vem den helige Ande är och hur han hjälper oss att leva tillsammans i Guds Kyrka och hur vi kan få ta emot himmelska krafter, som hjälper oss att stå emot och stoppa ondskan så att vi kan leva Livet på jorden? Svar hittar du på Nyfikenhetsskolans vandringar nr 39-60 om du trycker här.

4.      Vill du veta mer om hur KÄRLEKENS GUD har satt KÄRLEKENS BUD omkring det ömtåliga människolivet så att vi kan leva friskt och rikt med Gud och med varandra här på jorden. Svar hittar du på Nyfikenhetsskolans vandringar nr 61-75 om du trycker här.

5.      Vill du veta hur man lever dopet efter dopet så kan du läsa Vattenstämpelns hemlighet som du finner om du trycker här.

6.      Vill du fördjupa dig i Jesu Bergspredikan från Matteus kapitel 5-7 så läs De himmelrika som du finner om du trycker här.

7.       Längtar du efter oaser i din torra öken? Läs då Oaser i öknen, som är en vandring genom Petrus första brev, som du finner om du trycker här.

8.       Om du tycker om visdomspärlor? Bengt Pleijel har hittat många och han berättar gärna om dem. Du finner om du trycker här.