Idag är Guds Idag, av Wilfrid Stinissen

Guldkorn ur Wilfrid Stinissens bok Idag är Guds Dag

11:e juni

Är du i Andens makt?: Gud kan förändra dig omedelbart om du säger ett oreserverat ja till den helige andes ledning. Res dig nu, omedelbart, upp ur din tröghet! Djupt inom dig finns en röst som kallar dig till något nytt. Var vaken och lyssna, var lydig och följsam, så kommer du omedelbart att erfara en förvandling. Du lyfts upp ur dig själv och in i Andens oändliga rymder.

12:e juni

Anden förvandlar allt: En kristen som är uppfylld av den helige Ande vet att Gud aldrig är långt borta. Bönen blir ditt livs fundament eftersom Anden i ditt hjärta oavlåtligt viskar ”Abba! Fader!”. Anden förvandlar dig till en människa fylld av gudomligt liv.

13:e maj

Inre eld:  Var inte rädd för den inre oro som andens ankomst i ditt liv åstadkommer. Låt dig omskakas av Anden. Konflikter, både inre och yttre, som är en följd av Andens eld i oss, är ett hälsotecken. Var inte rädd att avstå från gamla vanor, att till en början känna dig otrygg och osäker. ”Min frid ger jag er: jag ger er inte det som världen ger.”