Rävarna och stora skuggan

Rävarna och stora skugganInte långt från Göteborg ligger ett berg, där det så långt tillbaka man minns har funnits rävar och grävlingar. Framför det berget utbreder sig en äng, där det blommar så vackert var sommar. Det är där som handlingen i denna bok utspelar sig. En vanlig sommardag, när rävungen Darrvind ligger och vilar efter leken med sin familj, kommer Stora Skuggan in över ängen. Nu börjar en spännande kamp med det onda, där alla skogens djur blir engagerade. Hade inte Darrvind kallat på Store Räven, så vet väl ingen hur det hade gått... Med Marianne Josephssons Rävarna och Stora Skuggan presenterar EFS-förlaget den första svenska originalskildringen i serien Fantastiska böcker. Författaren debuterade 1980 med boken Leka liten stund och ger nu ytterligare bevis på sin stilistiska skicklighet och sin förmåga att skriva fängslande. Detta är en bok för både barn och vuxna. Ingen kan stå utanför i striden mot det onda. Boken är rikt illustrerad med betagande djurteckningar av Sara Petersson. Innehållet är upphovsrättsskyddat av författare och illustratör.