Hur befolkades jorden, hur bildade Kain familj?

Kain slog ihjäl sin bror Abel och blev fördriven till ett annat land. Men Herren dödade honom inte utan skyddade honom med ett tecken (korsets tecken?) 1.Mos.4:15.
Enligt Bibeln gifte han sig sedan och fick barn. Vem gifte han sig med?
Av Adams släkttavla i 1.Mos.5 framgår att han och Eva fick många söner och döttrar. Tydligen måste syskon ha gift sig med varandra i den första generationen. Det är sådant som kallas för incest och senare blev förbjudet. Men i början tycks det ha varit mycket annorlunda, bl.a. blev människor hundratals år gamla. Vi tänker på genetiska defekter som kan uppstå, men Gud har makt att skydda från dessa när han vill.

För Gud är allting möjligt, till och med att låta sin son födas utan någon jordisk far alls. Och om man jämför med det så var det väl inte så märkvärdigt med Kain?

Med hälsning i Herren