Nyfikenhetsskolan

Bengt Pleijel

Introduktion till Nyfikenhetsskolan

Nyfikenhetsskolan 1

Vi tror på Gud Fader allsmäktig... Första delen i Nyfikenhetsskolan handlar om hur vår käre himmelske Fader uppfann dig och alla andra och hur Han placerade oss i den underbara trädgården och hjälper oss att se hur hans goda händer är med i vad som än händer.

Nyfikenhetsskolan 2

Vi tror ock på Jesus Kristus... Andra delen i Nyfikenhetsskolan handlar om hur vi fick besök från himmelen av Faderns Son, Jesus Kristus. Vi får lära känna honom, vem han är, vad han gjort och hur han levde och vad det betyder för oss.

Nyfikenhetsskolan 3

Vi tror ock på den helige Ande... Tredje delen i Nyfikenhetsskolan handlar om hur vi får hjälp av den helige Ande att leva tillsammans i Guds kyrka och hur vi får ta emot himmelska krafter som hjälper oss stå emot och stoppa ondskan så att vi kan få leva Livet här på jorden.

Nyfikenhetsskolan 4

10 Guds bud Fjärde delen i Nyfikenhetsskolan hjälper oss att se hur kärlekens Gud har satt kärlekens bud omkring det ömtåliga människolivet så att vi kan leva friskt och rikt med Gud och med varandra här på jorden.

Nyfikenhetsskafferiet

Skafferiets berättelser är pärlor utströdda under nyfikenhets­upptäckts­vandringarna in i landet KRISTEN TRO.