Om oss

Denna bibelskola startade genom att företagaren Claes Mentzén i Hovås i Göteborg började söka på Internet efter en bibelskola och inte tyckte sig finna någon lämplig. Han diskuterade detta med en revisor och vän, Sven Lundén från Gråbo, och tillsammans tog de upp detta med en gemensam bekant, Carl Gustaf Stenbäck, föreståndare på Lärjungagården i Torestorp. Frågan de ställde var: skall vi starta en bibelskola på nätet?

De fick igång Carl Gustaf och får man i gång honom brukar det hända saker. Han kontaktade en stiftelse som ställde upp med ett startkapital. CG kontaktade också en gammal vän, Bengt Pleijel, som likaså tände på idén. Bengt skissade genast upp en grundidé, en 'nyfikenhetsvandring' in i Landet Kristen tro. Den blev vår Nyfikenhetsskola och grunden i vår sajt. Claes kände också en datakille, Jack de Bruin, som ställde upp och arbetade som webmaster fram till i maj 2006 då han hastigt gick bort.

Påskdagen år 2000 fanns bibelskolan.com på nätet. Sedan har det bara rullat på. Gud tycktes gilla idén; skribenter, illustratörer och andra medarbetare har kommit till vår hjälp, och fortsätter att strömma till, och vi har nu många besökare varje dag.

År 2022 gav Erik Pleijel hemsidan ett välbehövlig ansiktslyft, och vi hoppas nu att ni ska känna er hemma här och att alla ska kunna hitta något som lockar till läsning och fördjupning.

Vår önskan är att duka upp ett brett smörgåsbord för alla sökare: bibelokunnig, bibelerfaren, nykristen, gammalkristen, rent av elitkristen eller kanske bara nyfiken på kristen tro - idag finns det åtskilligt på bordet och mer är planerat... Vi tror oss kunna bereda Dig ett gott besök hos oss. VÄLKOMMEN!

Vi alla medarbetare önskar dig varmt välkommen att besöka oss. Nästan dagligen skall du kunna finna något nytt att inmundiga.

Detta är bibelskolans styrelse:
Lars Fröjmark, Stig Walldin, Per-Olof Olsson,
Anne-Mette Pleijel Johnsson, Stig Svennberg.
Suppleanter: Martin Åhlin, Ingegerd Persson, Peter Artman

För allmänna frågor till bibelskolan.com, använd: info@bibelskolan.com
För tekniska frågor använd: webmaster@bibelskolan.com